Şeful P&G după un an de mandat: Pe o piaţă care avansează timid, doar mărcile private aleargă

Autor: Cristina Roşca 29.10.2013
Hans Dewaele (51 de ani), venit la finalul anului trecut la conducerea operaţiunilor P&G în România, spune că pe o piaţă care avansează cu paşi mărunţi, mărcile private – acele produse no-name dezvoltate de retaileri – sunt singurele care cresc puternic.
 
WikiZF: Profilul companiei Procter & Gamble
 
„În întreaga regiune a Balcanilor mărcile private au o cotă de piaţă de sub 10%, însă cresc puternic. Mai mult, expansiunea agresivă a jucătorilor din comerţul modern face ca aceste produse să ajungă la un număr tot mai mare de consumatori“, spune executivul belgian care a preluat la finalul lui 2012 conducerea operaţiunilor P&G din zona Balcanilor, regiune coordonată de la Bucureşti. România este de altfel cea mai importantă piaţă dintr-un total de opt care mai include şi Bulgaria, Moldova, Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Albania, Macedonia şi Kosovo.
 
Dewaele spune că în Europa de Vest ponderea acestor produse ajunge la 25%, chiar 30% din total piaţă. Mai mult, chiar şi în Bulgaria şi Serbia poziţia produselor no-name este mai puternică decât în România, însă acesta este şi un semn că pe piaţa locală încă există potenţial de creştere.