Câte flori sunt necesare pentru producerea unui parfum Chanel No.5 de peste 50 de euro

Autor: Cătălina Butan 04.11.2013

De la designeri până la femei de afaceri puternice, toată lumea pare să definească parfumul Chanel No.5 ca esenţa feminităţii. Care este însă secretul formulei No.5? BloombergBusinessweek împărtăşeşte cititorilor despre întregul proces care se ascunde în spatele sticluţelor elegante şi aromate.



De la designeri până la femei de afaceri puternice, toată lumea pare să definească parfumul Chanel No.5 ca esenţa feminităţii. Care este însă secretul formulei No.5? BloombergBusinessweek împărtăşeşte cititorilor despre întregul proces care se ascunde în spatele sticluţelor elegante şi aromate.

Secretul esenţei constă în florile de iasomie. Este nevoie de 1.000 de astfel de flori pentru a produce 30 de ml.de parfum Chanel No.5. Florile sunt culese exclusiv din oraşul Grasse de pe coasta de Azur de către familia Mul, de cinci generaţii. Vara este una răcoroasă în această regiune meditaraneană, temperatură nu urcă niciodată peste 27 de grade.

Fiecare muncitor culege jumătate de kilogram de flori în fiecare oră. Un kilogram de petale înseamnă 8.000 de flori brute culese. În fiecare sezon de recoltă, care începe în iulie şi se termină în octombrie, 90 de muncitori lucrează la fabrica familiei Mul. După ce sunt culese, florile sunt cântărite şi trecute prin site, după cate sunt depozitate într-un cazan cu 2.000 de litri de solvent industrial şi în cele din urmă sunt încâlzite. În urma încălzirii rămâne o substanţă ceroasă, care se amestecă cu alcool şi care este ulterior răcită la -15 grade Celsius. Lichidul extras din ceară este esenţa din care se face parfumul.  Esenţa din florile de iasomie este trimisă mai departe către o fabrică din oraşul francez Compiegne pentru a fi testată. Materiile prime şi esenţa sunt amestecate ulterior şi îmbuteliate în sticluţe.

Un parfum Chanel No.5 de 30 de ml costă 78 de dolari (56 de euro) în magazinele online Sephora, lanţul de magazine de cosmetice multi brand care deţine pe piaţa locală peste 20 de magazine.