La Suceava, un mall construit cu 20 mil. euro s-a vândut cu 800 de euro, echivalentul a 6 eurocenţi pe metrul pătrat

Autori: Cristina Cuncea , Cristi Moga 13.11.2013

Grupul israelian GTC, care în vara acestui an a vândut mallul Galleria din Suceava, a publicat în raportul de activitate pentru primele nouă luni ale anului şi preţul la care a fost realizată tranzacţia: 800 de euro pentru proiectul cu o suprafaţă închiriabilă de 12.500 de metri pătraţi, echivalentul unui preţ de 6 eurocenţi pentru fiecare metru pătrat de mall.

În categoria “main events” (cele mai importante evenimente), grupul israelian notează că “în iulie 2013 o subsidiară a GTC a semnat un acord de vânzare a Galleria Suceava la un preţ de 800 de euro”.

În anunţ nu este precizat dacă firma care a preluat mallul şi-a asumat şi datoriile centrului comercial.

Investiţia în acest proiect s-a ridicat la circa 20 de milioane de euro, dar GTC nu a reuşit să impună conceptul Galleria în Suceava, oraş în care funcţionează două centre comerciale de dimensiuni mult mai mari – Iulius Mall şi Suceava Shopping City – care au atras cea mai mare parte a retailerilor dispuşi să deschidă magazine pentru cei aproximativ 90.000 de locuitori ai oraşului.

În lipsă de clienţi, chiriaşii mallului Galleria au început treptat să-şi închidă magazinele, anul acesta trăgând obloanele şi supermarketul Penny Market din cadrul proiectului.

GTC, dezvoltator care s-a făcut cunoscut în primul rând ca urmare a proiectelor de birouri dezvoltate în Bucureşti – Europe House, America House şi City Gate -, mai are în portofoliu două centre comerciale sub brandul Galleria în Buzău şi Piatra Neamţ.