ZF publică la finalul lunii o nouă ediţie a Anuarului „Cele mai valoroase 100 de companii din România“

Ziarul Financiar 18.11.2013

Anuarul „Cele mai valoroase 100 de companii din România“ a ajuns la ediţia cu numărul opt şi urmează să fie lansat pe piaţă la finalul acestei luni. Prima ediţie a anuarului a apărut în 2006 din dorinţa de a avea o oglindă a celor mai puternice companii din România exprimată simplu, printr-un număr.

Este un demers teoretic, prin care Ziarul Financiar încearcă să răspundă la întrebarea cât mai valorează o companie astăzi. Topul din acest an a fost realizat pe baza rezultatelor financiare din 2012 în cazul companiilor necotate şi pe baza capitalizării bursiere a companiilor listate la data de 1 no­iembrie 2013. Ca în fiecare an, topul a fost realizat în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners.

Dacă în primele ediţii topul reflecta valoarea companiilor după o perioadă susţinută de creştere economică, acum aceste valori au fost cernute de criză şi încă sunt departe de a ajunge la maximele acelor ani.

În valoarea companiilor din anuar se regăsesc atât evoluţia cifrei de afaceri, cât şi cea a profitului net.

Totodată, este important şi profitul înainte de dobânzi şi amortizare, aşa-numitul EBITDA, dar importante sunt şi datoriile.

Anuarul „Cele mai valoroase 100 de companii din România“ este unul dintre cele mai longevive proiecte ale Ziarului Financiar. A fost lansat în 2006, iar acum a ajuns la ediţia cu numărul opt.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.11.2013