Lanţurile internaţionale au muşcat 53% din piaţă şi au depăşit comerţul tradiţional

Autor: Cristina Roşca 18.11.2013

Comerţul modern, o piaţă de 7-8 mld. euro, a reuşit în mai puţin de două decenii să „muşte“ mai bine de jumătate din comerţul local, ponderea lanţurilor internaţionale în total ajungând în acest an la 53% faţă de 49% în 2012.

Expansiunea agresivă pe formatele clasice - hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount - pe de-o parte şi dezvoltarea de formate de proximitate pe de alta au dus la dispariţia multor jucători mici, alimentare, chioşcuri şi magazine de bloc dezvoltate de antreprenori locali. Astfel, doar Carrefour şi Mega Image au dezvoltat peste 100 de unităţi pe format de proximitate cu brandurile Express şi Shop&Go. Aceste magazine au ajuns, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Gfk, să aibă o pondere de 2% în vânzările din comerţul local, faţă de 0% în urmă cu un an.

Vânzările anuale ale magazinelor moderne de proximitate pot fi estimate astfel la circa 300 mil. euro.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.11.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.11.2013