Şeful Prodvinalco din Cluj: Segmentul preţurilor mici încasează din plin loviturile pieţei negre

Autor: Mădălina Dediu Panaete 03.12.2013
Cifra de afaceri a producătorului de băuturi spirtoase Prod­vinal­co din Cluj ar putea scădea anul viitor cu două cifre ( peste 10% - n.red.) şi ar putea coborâ sub 7,1 mil. euro după ce anul acesta compania es­ti­mează un rulaj ase­mă­nător cu cel de anul trecut (8 mil. euro), con­form informaţiilor fur­ni­zate de Andi Dascăl, directorul general al com­pa­niei.
 
„Estimez o cifră de afaceri pentru anul acesta la un nivel asemănător cu cel de anul trecut, dar acum trebuie să vedem ce se întâmplă şi în ul­ti­me­le două luni, deja din noiembrie nu avem veşti bune de la vânzări. Pentru anul viitor însă vom vedea scăderi de două cifre“, precizează Andi Das­căl, care se află de circa şase ani la conducerea pro­ducătorului deţinut de antreprenorii români Do­rin Todea (23,1%), Vasile Albon (21,8%), Mar­cel Hosu ( 14,4%) şi Constantin Moraru (14 %).
 
Andi Dascăl pune această scădere pe seama creşterilor de preţuri şi spune că din moment ce creşti preţurile cu 30%, consumul scade şi oamenii se îndreaptă către produse mai ieftine, dar şi către alte categorii (bere sau vin).
 
„Temerea mea cea mai mare este că în urma acestor creşteri repetate de preţuri vom avea foarte mult de suferit, va trebui să ne reducem costurile, să ne restrângem astfel încât să fim profitabili pe volumele pe care le vom vinde.“