Povestea antreprenorului care a vândut dozatoare de suc şi aparate de îngheţată şi care acum are un business de 25 mil. €
Autor:
Cristina Roşca
07.12.2013
Daniel Mocanu a intrat în business acum două decenii şi la început vindea dozatoare de suc şi maşini de îngheţată, un business pentru care marja de profit ajungea şi la 75%. Astăzi antreprenorul utilează hipermarketuri, supermarketuri, cantine şi bucătării de restaurante, un business de 25 mil. euro în acest an şi o marjă de profit de sub 10%, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).
„La începutul anilor ’90 era cerere de orice. Trebuia să ai de unde să aduci pentru că sigur cumpărători găseai“, îşi aminteşte antreprenorul care aniversează două decenii de antreprenoriat.
La 25 de ani Daniel Mocanu absolvea Facultatea de Autovehicule Rutiere şi după un an în care a lucrat pentru furnizorul de echipamente HoReCa Fresco a simţit potenţialul pieţei şi a decis să pornească la drum un business propriu.
A început să vândă în Ploieşti, Iaşi şi Craiova dozatoare de suc, aparate de îngheţată şi lăzi frigorifice pe care le cumpăra de la un furnizor prezent pe piaţa locală. În Ploieşti businessul era administrat de el şi familia sa, în timp ce în Iaşi şi Craiova lucra cu mai mulţi prieteni.
„Farmecul anilor ’90, în special al primilor trei ani de business, era că nu ştiam semnificaţia termenului discount. Nu exista în vocabularul de business de la acea vreme.“ Într-o perioadă în care România abia începea să se acomodeze cu ideea de capitalism Daniel Mocanu îşi aminteşte că vindea 23 de aparate pe zi, deşi avea cerere de 50-60. „Ne aşteptau când veneam cu marfa şi o descărcam din camion chiar cu ajutorul lor, al clienţilor.“
Deşi iniţial vindea doar echipamentele, treptat compania a început să vândă şi ingredientele pentru suc şi îngheţată. „Am pornit la drum patru oameni - eu, mama, tata şi fratele meu. Eram distribuitorul celui mai mare importator de astfel de produse de la acea vreme, care la rândul său le aducea din Italia.“ O maşină de îngheţată, îşi aminteşte şi acum, o vindea cu 7.316 dolari plus TVA. „Se făcea profit încă de atunci.“ Marja depăşea 75%, în tmp ce acum se apropie de 7% pentru businessul Daas. Antreprenorul afirmă însă că munca era pe măsură, se lucrau şapte zile din şapte. Singurul timp liber pe care şi-l permitea era după-amiaza de duminică.
Citiţi continuarea articolului aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.12.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.