Google intră pe piaţa de comerţ online din Polonia

Autor: Ioana Nita 08.12.2013

Gigantul american IT Google va lansa în Polonia propriul serviciu de comparare a preţurilor, numit Google Shopping, care permite utilizatorilor să caute produse la magazinele online şi să compare preţurile practicate de aceştia. Piaţa de comerţ electronic din Polonia este estimată la 20 mld. zloţi (4,77 mld. euro), potrivit publicaţiei Rzeczpospolita, citată de Warsaw Business Journal.

Investiţia în Polonia ar putea fi profitabilă pentru Google, în condiţiile în care 60% din magazinele online folosesc serviciile de comparare a preţurilor. Lansarea serviciului Google Shopping în Polonia reprezintă o ameninţare pentru principalii jucători de pe piaţa locală de profil, precum Ceneo.pl (parte a grupului Allegro), Skapiec, Grupa Nokaut şi Okazje.info.  Împreună, cele patru comparatoare de preţuri au 12,2 milioane de utilizatori unici pe lună şi produse din ofertele a circa 3.000-5.000 de magazine online.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.12.2013