Vânzările de mobilă pe piaţa internă dau semne timide de revenire, dar luna decembrie rămâne decisivă

Autor: Ioana David 12.12.2013
Vânzările de mobilă pe piaţa internă s-au majorat cu 4% în primele opt luni ale anului comparativ cu acelaşi interval din 2012, primele semnale pozitive care vin dinspre consum în această industrie după patru ani consecutivi de scădere, arată o analiză a ZF pe baza datelor Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR).
 
Astfel, după ce piaţa a pierdut peste jumătate de miliard de euro în ultimii patru ani, a început să recupereze în 2013, dar finalul de an va fi decisiv în condiţi­ile în care au existat oscilaţii mari de la o lună la alta. 
 
Vestea proastă pentru fabricile de mobilă a venit în timpul verii, perioadă care de obicei este foarte bună pentru această industrie. Sunt companii pentru care vânzările din lunile de vară sunt similare cu cele din decembrie (cea mai bună din an pentru consum). Explicaţiile pentru care de obicei retailerii realizează rulaje mari în perioada caldă ar putea fi faptul că sunt consumatori care renunţă la concedii pentru a-şi renova locuinţele sau mulţi dintre cei care lucrează în străinătate se întorc în ţară pentru astfel de proiecte.