Avem nevoie de măcelari şi bucătari, dar tinerii nu vor aceste meserii pentru că în societate s-a creat ideea că un om valoros are facultate

Autor: Corina Mirea 21.12.2013
Tot mai puţini tineri vor să înveţe o meserie, pentru că a fi elev într-o clasă voca­ţională este, în societatea actuală, echivalentul eşe­cului timpuriu în cariera profe­sio­nală. De aceea, angajatorii din industrii precum cea a retailului alimentar, care au nevoie de bucătari sau măcelari, au o adevărată problemă în a găsi candidaţi care să le ocupe posturile vacante.
 
Acesta este şi cazul reţelei germane de supermarketuri Billa, care ar putea angaja „în orice moment“ 100 de elevi de la şcolile vocaţionale pe posturi de bucătar sau măcelar, potrivit Cristinei Gheorghe, directorul de HR al subsi­diarei locale a Billa.
 
„Ne este foarte greu să recrutăm bucătari şi măcelari. Şcolile profe­sionale de odinioară, astăzi şcoli vocaţionale, au un număr redus de locuri şi asta nu pentru că nu s-ar dori creşterea numărului lor, ci pentru că în rândul tinerilor absolvenţi de gimnaziu sunt foarte puţini cei care doresc să aibă o meserie. S-a creat ideea potrivit căreia omul este important, valoros din punct de vedere profesional şi social numai dacă are studii superioare“, a explicat Cristina Gheorghe, care conduce politicile de HR ale celor 3.700 de angajaţi ai Billa România de peste şase ani. Nu doar retailul alimentar este însă afectat din acest motiv, având în vedere că deficitul de meseriaşi se resimte şi în industrii precum cea auto, a mobilei sau în cea metalurgică.
 
Lipsa de interes a tinerilor pentru învăţarea unor meserii se poate observa şi în structura aplicaţiilor primite pentru un post scos la concurs. În cazul Billa, cele mai multe aplicaţii spontane vizează posturile din departamentele de marketing, contabilitate şi logistică, numărul lor ajungând la câteva sute, în timp ce pentru o poziţie de manager trainee sau de lucrător comercial se primesc chiar şi câte 1.000 de CV-uri.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.12.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.