Ce bugete şi-au făcut pentru 2014 cele mai mari agenţii de turism

Autor: Mirabela Tiron 24.12.2013

După ce acest an a adus celor mai mari agenţii de pe piaţă un avans al afacerilor chiar şi de două cifre, operatorii din turism au bugetat şi pentru 2014 creşterea veniturilor.

Grupul Happy Tour, deţinut de fondul de investiţii GED, care include agenţia de turism Happy Tour, agenţia online Paravion.ro, Travel House - vacanţe de lux (care a fost integrată în com­pania Happy Tour) şi Prestige Tours - touroperatorul pe incoming şi outgoing al grupului, aşteaptă venituri mai mari cu peste 10% anul viitor. În acest an grupul estima afaceri de 70 de milioane de euro.

Mai mult de jumătate din veniturile marilor agenţii de turism vin din contractele cu clienţi persoane juridice, cărora le asigură servicii de cazare, transport şi organizare de evenimente. Bugetele companiilor pentru călătorii variază de la câteva mii de euro la milioane de euro, cele mai mari bugete fiind în industria de petrol şi gaze, farma,  telecomunicaţii şi IT.  Şi vacanţele în Grecia şi Turcia au o contribuţie semnificativă în cifra de afaceri a marilor agenţii, care au zboruri charter spre destinaţii din aceste ţări.

O altă agenţie cu capital românesc, J’Info Tours, deţinută de familia Pavel, estimează venituri mai mari cu 10-15% pentru 2014 pe fondul atragerii de noi clienţi. Anul trecut compania a avut afaceri de 10 milioane de euro.

Şi agenţia de turism Aerotravel mizează pe o creştere de aproximativ 10% a afacerilor anul viitor, ce va fi generată de dezvoltarea de noi produse şi servicii. Anul trecut a avut afaceri de circa 36 mil. euro

Agenţia de turism Perfect Tour, controlată de Corina Păcuraru, aşteaptă o creştere cu 18-20% a cifrei de afaceri datorită creşterii numărului de clienţi.

Grupul Christian Tour, care a estimat afaceri de aproximativ 50 de milioane de euro anul acesta, cu 35% mai mult decât cele 37 de milioane de euro înregistrate în 2012, prognozează o creştere de două cifre pentru anul viitor ce va veni din cererea în creştere pentru vacanţe.

Agenţia de turism  Paralela 45, controlată de Alin Burcea, care activează atât pe segmentul de corporate cât şi pe cel de leisure, spune că pentru anul viitor a bugetat o creştere de 15%, bazându-se pe suplimentarea numărului de char­tere pentru Grecia.

Accent Travel& Events a bugetat pentru 2014 o creştere cu 5% a cifrei de afaceri din creşterea pe turism intern dar şi extern.

Compania Touring Europabus, con­trolată de Dragoş Anastasiu, care deţine reţeaua de agenţii de turism Eurolines şi TUI TravelCenter aşteaptă o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro anul acesta, iar pentru anul viitor 55 de milioane de euro, potrivit oficialilor companiei.