Războiul dintre Coca-Cola şi Pepsi în estul Europei: primele date privind valorile pieţelor de băuturi răcoritoare. Consum în scădere în România

Autor: Mădălina Dediu Panaete 06.01.2014
Coca-Cola şi PepsiCo, giganţii americani din industria băuturilor, domină piaţa est-europeană unde 320 de milioane de consumatori cumpără anual circa 38 de miliarde de litri de băuturi răcoritoare şi apă minerală îmbuteliată, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
 
WikiZF: Profilul companiei Coca-Cola HBC
 
Brandurile Coca-Cola şi Pepsi deţin primele două poziţii în topul celor mai vândute băuturi răcoritoare în volum în 2012, fiind urmate de Bonaqua şi Fanta, din portofoliul Coca-Cola, şi de un brand local Zywiec Zdroj, deţinut de liderul pieţei de iaurturi Danone Group, conform aceleiaşi surse.
 
Datele Euromonitor iau în considerare 22 de ţări din estul Europei printre care şi România, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Polonia şi Cehia, unde populaţia totală ajunge la circa 320 de milioane de locuitori, însă compania nu a furnizat date despre cotele de piaţă deţinute de aceşti jucători în afara României.
 
Astfel, fiecare locuitor al ţărilor est-europene consumă în medie 120 de litri de băuturi anual. Conform calculelor ZF pe baza datelor Euromonitor şi a ultimului raport al Coca-Cola Hellenic, grecii deţineau anul trecut o cotă de piaţă în acest segment în jur de 5% pe piaţa est-europeană.