Cea mai surprinzătoare tranzacţie de închiriere a anului: Şeful eMag preia Pavilionul H ca să facă cea mai mare berărie din estul Europei

Autor: Cristina Roşca 15.01.2014

Iulian Stanciu (eMag) împreună cu alţi doi antreprenori români vor să investească 2,5 milioane de euro în Pavilionul H, celebrul centru comercial din Parcul Herăstrău deţinut de Puiu Popoviciu şi Radu Dimofte, pentru a face o berărie.



Unul dintre cei mai puternici antreprenori din industria IT, Iulian Stanciu, care este directorul general şi unul dintre acţionarii eMag, îm­pre­ună cu Vlad Dumitru şi Ioana Iancu au închiriat clădirea Pavilionului H din parcul Herăstrău pentru a deschide „cea mai mare be­rărie din estul Europei“, cu 1.500-2.000 de locuri.

Clădirea Pavilionului H, un precursor al mallurilor de astăzi, care găzduieşte încă zeci de magazine de haine, accesorii şi alimente, este deţinută de Băneasa Investments, firmă controlată de oamenii de afaceri locali Puiu Popoviciu şi Radu Dimofte. Chiriaşii actuali au fost însă anunţaţi înainte de Crăciun că trebuie să elibereze spaţiile pentru a face loc unei berării ce va purta numele de Berăria H.


Recomandări ZF

Cea mai vândută bere din România

Evoluţia consumului de bere în ultimii 16 ani

Câte fabrici de bere mai are România. În 1994 erau 125


Localul, care va necesita o investiţie de 2,5 milioane de euro, va fi deţinut de Vlad Dumitru (50%), Iulian Stanciu (25%) şi Ioana Iancu (25%), potrivit acţionarilor. Aceştia ar putea plăti o chirie de 300-600.000 de euro pe an pentru spaţiul ce măsoară 4.300 mp înăuntru şi peste 3.000 mp afară - parcare şi terasă. „Eu cu Vlad (Dumitru, n.red.) am mai fost asociaţi într-o companie - Combox Delivery - şi am făcut afaceri foarte bune împreu­nă, am rămas prieteni şi după. Vlad a venit la mine cu o ofertă pe care nu aveam cum să o refuz: să facem cea mai mare berărie din estul Eu­ropei“, spune Stanciu. El este unul dintre cei mai puternici antreprenori locali din IT, el deţinând distribuitorul IT&C Network One Distribution, care a avut venituri de peste 200 mil. euro în 2012, şi reţeaua de magazine Flanco, care a încheiat 2012 cu afaceri de 137 mil. euro.

Stanciu este şi acţionar şi director general al eMag, cel mai mare retailer de pe piaţa locală de comerţ electronic. Vlad Dumitru a fost directorul general şi unul dintre acţionarii (50% din acţiuni) importatorului şi distribuitorului de produse IT Combox Delivery, în cadrul căruia actuala Network One Distribution a preluat un pachet de acţiuni  (50%) în 2008. Dumitru a ieşit din acţionariat acum doi ani, potrivit propriilor afirmaţii. Astfel, după Combox Delivery, Berăria H reprezintă al doilea parteneriat dintre Stanciu şi Dumitru.

„Se potriveşte bine (acest nou business, n.red.) cu ce fac acum. Din ce în ce mai mulţi oameni cumpără online şi economisesc timp, timp pe care îl pot petrece distrându-se“, explică Stanciu, care precizează că pentru moment nu mai are alte investiţii plănuite în domeniu, însă pe viitor, dacă mai apar alte oportunităţi se va implica. Antreprenorul precizează că el este doar investitor, nu va fi implicat activ în proiectul Berăria H. „Îmi doresc un loc pe care oamenii să-l aprecieze şi unde să se distreze, dacă va fi aşa vom avea şi profit.“

Clădirea Pavilionului H este deţinută de Băneasa Investments, firmă controlată de Puiu Popoviciu şi Radu Dimofte

 

Pavilionul H, construit în anii ’50 în apropiere de Piaţa Presei Libere pentru a servi drept sală de expoziţie pentru obiecte de mărimi mari, a fost transformat la înce­putul anilor ’90 în centru comercial, unde zeci de mici comercianţi şi-au stabilit sediul. „Am deschis magazinul din Pavilionul H în 1996, sunt aici de aproape 18 ani, mi-am construit propria clientelă. Mai am un magazin în Big Berceni (centrul comercial deţinut tot de Puiu Popoviciu şi Radu Dimofte - n.red.), însă acela se adresează unui alt target. Aici clienţii sunt persoane cu venituri mai mari. Ne-au anunţat că trebuie să ne mutăm înainte de Crăciun, însă am avut noroc şi eu mi-am găsit un spaţiu aproa­pe, în galeria de la World Trade Center. Mulţi comercianţi sunt însă nevoiţi să închidă pentru că nu au găsit alt spaţiu“, spune o mică antreprenoare care deţine un magazin de accesorii şi decoraţiuni.

În Pavilionul H majoritatea spaţiilor comer­ciale sunt încă ocupate deşi pe 3 fe­brua­rie chiriaşilor le expiră contractele. Există însă şi câţiva care au început să strân­gă şi alţii care au închis deja maga­zinele. „Ne mutăm în Big Berceni“, spune un chiriaş.
 

Berăria H va fi gata la vară

Vlad Dumitru precizează că va începe lucrările la Berăria H după ce actualii chiriaşi vor elibera spaţiul şi speră ca localul să fie gata pentru deschidere la începutul verii. „Sub acest brand vom avea un local permanent care va fi berărie, însă în weeken­duri vom folosi sala pentru spec­tacole, concerte sau piese de teatru. Nu vom organiza însă nunţi.“ Antreprenorul explică faptul că localul va avea un total de 1.500-2.000 de locuri şi va fi amenajat ca o berărie-restaurant, astfel că şi în timpul weeken­dului spectatorii concertelor sau ai pieselor de teatru vor fi aşezaţi la masă. „Ne aşteptăm ca în weekend localul să fie plin.“ Despre traficul din timpul săptămânii el nu dă detalii. Nu oferă nici estimări privind cifra de afaceri a Berăriei H după primul an de funcţionare. El afirmă doar că vrea să fie „cel mai mare local din industrie după cifra de afaceri“. Potrivit datelor ZF, cel mai bun restaurant-berărie din România după cifra de afaceri  - Caru’ cu Bere – a avut în 2012 afaceri de peste 6 mil. euro. Caru’ cu Bere are 450 de locuri înăuntru şi 150 pe terasă în sezonul cald şi este vizitat zilnic de 2.000 de oameni din care circa 80% sunt străini.

„Credem că numele de Berăria H va prinde, mai ales că oamenii îl asociază cu locaţia. Amplasarea sa este şi cea care ne-a atras aici“, spune Dumitru, care adaugă că a în­chiriat spaţiul. El nu dă detalii pentru chi­rie, însă potrivit estimărilor ZF pe baza sur­selor din piaţă aceasta s-ar putea situa între 5 şi 10% din încasări. În contextul în care încasările anuale le-ar depăşi pe cele de la Caru’ cu Bere, chiria ar fi de 300.000-600.000 de euro pe an, respectiv de 25.000-50.000 de euro pe lună, potrivit calculelor ZF.
 

Peste 100 de angajaţi

„Investiţia în amenajarea localului va fi de 2,5 milioane de euro, banii provenind din fonduri proprii, împrumuturi bancare şi leasinguri“, menţionează Dumitru. El spune că localul va fi amenajat după un concept local, fără a se lăsa astfel inspirat de berăriile nemţeşti, cele mai cunoscute şi care totodată se întind pe suprafeţe con­siderabile, comparabile cu cea de la Pavilionul H.

Pentru Berăria H Du­mi­tru spune ca va angaja peste 100 de per­soa­ne, din­tre care 60-70 vor servi la mese. El precizează că a ales parcul Herăstrău pentru că are poten­ţial pe zona de restau­rante. În zona unde va fi amplasată beră­ria mai există clubul BoA, cafeneaua-restau­rant Hard Rock Cafe (în cadrul căreia indirect este acţionar, potrivit ulti­me­lor informaţii ale ZF, Puiu Popo­vi­ciu) şi mai multe bu­si­nessuri locale de mici dimensiuni. Pe cealaltă la­tu­ră a lacului – pe lângă Şoseaua Nordului – s-au dez­voltat mai multe afaceri în domeniul restau­ran­telor precum Casa di David sau Ris­torante Il Cal­cio. Acestea au ţintit persoanele cu venituri peste medie, la fel ca Hard Rock Cafe. Dumitru spune că nu se va orienta către acelaşi tip de client, mai ales că berăria H va avea 1.500-2.000 de locuri. El preci­zează că va fi un local care se va adresa tuturor segmentelor de clienţi. Re­pre­zentanţii Bă­neasa Investments au pre­cizat la solici­tarea ZF că noul client al Pa­vi­lionului H va fi firma Time Factory Srl, care va deschide în vară - iunie-iulie – noul local.

Ei au mai precizat că noul chiriaş a pre­luat un spaţiu de circa 5.000 de metri pătraţi (suprafaţa interioară, potrivit datelor ZF). Firma Time Factory este înfiinţată în 2011 şi deţinută de Mihail Adriana Elena.

Dumitru a afirmat că firma urmează să îşi schimbe atât numele, cât şi ac­ţionariatul în viitorul apropiat, fără a oferi alte detalii.

 

Cine sunt antreprenorii care au închiriat celebrul pavilion H din parcul Herăstrău

Iulian Stanciu

Vlad Dumitru

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.01.2014