Eximtur nu vede motive pentru a-şi bugeta afaceri şi profit în creştere în acest an

Autor: Mirabela Tiron 30.01.2014
Lucia Morariu, unul dintre acţionarii agenţiei de turism Eximtur din Cluj-Napoca, spune că în acest an nu a bugetat o creştere a afacerilor în condiţiile mediului economic actual pentru că nu există indicatori pe care să se bazeze în acest sens.
 
„Anul trecut am păstrat nivelul cifrei de afaceri şi al profitului din 2012. Nu am bugetat creştere în acest an.“
 
2013 a fost primul din ultimii patru ani în care afacerile companiei nu au mai înregistrat creştere. Cifra de afaceri a agenţiei s-a prăbuşit de la 40 de milioane de euro în 2008 la circa 26,7 milioane de euro în 2009, iar până anul trecut a fost pe creştere constantă. În 2012, compania a avut o cifră de afaceri de 157 mil. lei (35,7 mil. euro) şi un profit de 1,7 mil. lei (386.000 euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Faţă de anul anterior, afacerile au crescut cu 16%, arată aceeaşi sursă. Antreprenoarea spune că nu sunt indicatori pe care poate bugeta o creştere a afacerilor.