Ulmean, Takko: Mergem în oraşele mici pentru că nu e concurenţă mare. Acolo ne batem cu comercianţii din piaţa gri
Autor:
Cristina Roşca
04.02.2014
Retailerul german de modă Takko, prezent pe piaţa locală din toamna lui 2007, când a inaugurat un magazin în vestul ţării la Arad, vrea să deschidă în acest an şase magazine menţinând ritmul de expansiune din 2013. Compania va ajunge astfel la 64 de unităţi pe piaţa locală, mizând atât pe oraşele mari precum Bucureştiul, dar şi pe localităţile de 20.000-30.000 de locuitori unde concurenţa este redusă. Pe aceste pieţe însă lanţul german trebuie să se bată cu jucătorii de pe piaţa gri şi neagră, în contextul în care încă mulţi cumpărători îşi fac shoppingul în pieţe sau bazaruri unde comercianţii nu oferă bon fiscal.
„Ne uităm la oraşele cu 20-25 de mii de locuitori unde nu avem concurenţi în rândul retailerilor străini. Acolo ne luptăm însă cu actorii de pe piaţa gri. Cred că în România piaţa gri şi cea neagră reprezintă 30-40% din totalul pieţei de modă. La fel este şi în Bulgaria şi în statele care s-au desprins din fosta Iugoslavie. Văd însă că încet-încet lumea se mută dinspre produse contrafăcute către produse ale unor branduri cunoscute.“