Harta care arată cum îşi împart nemţii de la Kaufland şi Lidl comerţul local modern

Autor: Cristina Roşca 16.02.2014

Grupul german Schwarz, care operează lan­ţul de hipermarketuri cu preţuri mici Kaufland şi magazinele de tip discount Lidl, a ajuns pe piaţa locală la afaceri de peste 2,3 mld. euro anul trecut, con­tro­lând astfel 13% din tot comerţul local cu do­minanţă ali­mentară şi circa un sfert din co­merţul modern, potrivit esti­mărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

Nemţii şi-au ma­jorat astfel în ultimul an afacerile cu circa 300 mil. euro. Comerţul modern local - alcătuit din lanţurile de cash & carry, hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount - este dominat de 12 reţele internaţionale care au în total peste 1.100 de magazine şi afaceri de circa 9 mld. euro în 2013, potrivit informaţiilor furnizate de jucătorii din piaţă. Reţelele internaţionale deţin circa 53% din total comerţului local cu dominanţă alimentară, restul fiind controlat de zeci de mii de mici antreprenori locali care deţin alimen­tare, chioşcuri sau maga­zine la colţ de bloc.

Au acoperit toate judeţele. Cum şi-au împărţit România reţelele grupului Schwarz

Citiţi mai multe pe zfcorporate:

-Planurile de viitor pentru grupul german Schwartz în România

-Cât costă investiţia într-un magazin Kaufland

-Cele mai bune magazine ale reţelei după vânzări

Mai multe detalii aici.