Danone ar putea vinde divizia de nutriţie medicală. Câţi bani ar putea încasa gigantul

Autor: Anca Dumitrescu 13.02.2014

Grupul francez Danone analizează vânzarea diviziei de nutriţie medicală, care i-ar putea aduce peste 3 miliarde de euro, potrivit unei persoane apropiate situaţiei, citată de Bloomberg.



Compania franceză colaborează cu JP Morgan în vederea posibilei vânzări, a precizat sursa.

Între posibilii cumpărători se numără Nestle şi companii din sectorul produselor de îngrijire a sănătăţii ca Abbott Laboratories şi Baxter International.

Reprezentanţi ai Danone şi Nestle au refuzat să comenteze.

În anul 2007, Danone a cumpărat compania Numico, în schimbul a 12 miliarde de euro, pentru a deveni cel mai mare producător de alimente pentru copii din Europa şi a se extinde în Asia şi Orientul Mijlociu. În urma achiziţiei, Danone a obţinut brandul Cow & Gate şi alte mărci de alimente destinate bebeluşilor, precum şi o divizie care produce alimente incluse în diete medicale.

În prezent, produsele dietetice generează circa 6% din veniturile grupului.

Şansele ca acordul de vânzare să aibă loc sunt ridicate, a declarat Pierre Tegner, analist la Natixis Securities în Paris.

Jeff Stent, analist la Exane BNP Paribas în Londra, consideră că Danone ar putea dori să vândă numai o parte din divizia de nutriţie medicală.

"Cu toate că am fi destul de surprinşi dacă Danone ar renunţa la afacerile din domeniul nutriţiei medicale, având în vedere creşterea structurală atractivă a acestei industrii, nu putem exclude în totalitate acest lucru, având în vedere tendinţa frecventă a Danone de ajustare a portofoliului", a arătat Stent.

Vânzările diviziei de nutriţie medicală a Danone, care includ produse ca Fortimel, destinat combaterii malnutriţiei, şi Neocate, produs hipoalergenic pentru copii, au crescut cu 5,6% în primele nouă luni ale anului trecut, la 994 milioane de euro, în termeni comparabili.