Francezii de la Lafarge şi-au redus vânzările de ciment cu aproape 16% anul trecut

Autor: Andreea Neferu 19.02.2014

Producătorul francez de materiale de construcţii Lafarge şi-a redus anul trecut vânzările de ciment pe piaţa locală cu 15,6%, potrivit raportului pe 2013. „În România, sectorul construcţiilor s-a aflat sub impactul cheltuielilor reduse pentru infrastructură de-a lungul întregului an“, se arată în raport.

Piaţa cimentului, evaluată la 600-700 de milioane de euro anual, a reintrat pe scădere anul trecut, înregistrând un minus de 5-8%, potrivit datelor CIROM, patronatul cimentului. Lafarge Ciment, principala firmă prin care francezii de la Lafarge sunt prezenţi pe piaţa locală, a înregistrat în 2012 afaceri de 192 de milioane de euro şi un profit net de 37 de milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

Grupul Lafarge este prezent în România pe segmentul cimentului, cu ponderea cea mai mare în vânzări, dar şi al betoanelor şi agregatelor. Pe piaţa locală principalii concurenţi ai Lafarge sunt HeidelbergCement (Germania) şi Holcim (Elveţia).

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.02.2014