Românii au lăsat anul trecut 4 miliarde de euro în hipermarketuri

Autor: Cristina Roşca 17.03.2014

Românii au cheltuit anul trecut aproape 14 mld. euro în retailul cu dominantă alimentară, aproape o treime din sumă (29%) mergând către lanţurile de hipermarketuri care au avut vânzări de 4 mld. euro în cele peste 150 de magazine.

Restul banilor au mers către supermarketuri, magazine de tip discount şi micii comercianţi tradiţionali.

Vânzările per ansamblu au fost similare celor din 2012, în contextul în care anul trecut consumul a bătut pasul pe loc. Pentru acest an analiştii companiei de cercetare de piaţă PMR estimează un avans al vânzărilor din retailul cu dominantă alimentară, însă aceasta va veni doar ca urmare a creş­terilor de preţ, nu ca urmare a revenirii apetitului de consum.

„Ne aşteptăm ca vânzările din retailul cu dominantă alimentară să crească în 2014 şi 2015 în ţările din Europa Centrală şi de Est. Cea mai accelerată rată de creştere o vor avea pieţele din Rusia şi Ucraina, urmate de cele din România şi Bulgaria. La polul opus, în Cehia şi Ungaria vânzările din retailul cu dominantă alimentară vor stagna“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă PMR. Ei precizează însă că vânzăriele vor creşte ca urmare a creşterii preţurilor, apetitul de consum urmând a stagna în cel mai bun caz în toate pieţele din regiune.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre comportamentul de consum al românilor 

- evoluţia afacerilor grupului francez Carrefour in România 

- date despre consum în 2013 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.03.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.