GfK şi compania clujeană CC SAS au câştigat contractul pentru realizarea Studiului Naţional de Audienţă FOCUS

Autor: Corina Mirea 20.03.2014
Companiile de cercetare de piaţă GfK România şi CC SAS (din Cluj-Napoca) au câştigat un contract pe patru ani cu Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) pentru realizarea Studiului Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS, care oferă date despre consumul de bunuri şi servicii din România. Este al doilea contract consecutiv şi al treilea de la lansarea studiului pentru care licitaţia este câştigată de GfK.  Odată cu noul parteneriat studiul se va extinde şi va fi realizat pe un eşantion anual de 14.000 de interviuri în loc de 10.000, câte erau folosite până în 2014, iar respondenţii vor completa chestionarele de consum pe internet şi nu pe hârtie.  Anual, costurile studiului FOCUS (ale căror rezultate vor fi livrate de acum trimestrial) depăşesc 500.000 de euro, jumătate din cheltuieli fiind suportate de editori. Studiul a fost lansat în urmă cu doisprezece ani şi măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri. FOCUS oferă date despre consumul de bunuri şi servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci şi peste 200 de categorii de bunuri şi servicii. BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor). Piaţa de media este estimată în prezent la aproximativ 300 de milioane de euro. 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.03.2014