Carrefour aduce în România un concurent pentru Lidl

Autor: Cristina Roşca 01.04.2014

Grupul francez Carrefour, prezent pe piaţa locală cu hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate, va lansa în România cel de-al patrulea format de magazine, respectiv un hibrid între discounter şi cash&carry.

Formatul Supeco lansat iniţial în Spania va fi testat în trei oraşe din România – Râmnicu Vâlcea, Târgoviste şi Giurgiu, compania începând deja recrutările.

Potrivit anunţului de angajare, noul format are între 1.500 şi 2.000 mp, are preţuri mici, iar focusul este pe produse proaspete şi de larg consum.

Pe formatul de discount cu suprafeţe de 1.500-2.000 mp principalii concurenţi al Carrefour vor fi Lidl şi Penny Market.

Carrefour are anual în România afaceri de peste 1 mld. euro.

Ziarul Financiar vă recomandă următoarele analize despre retailul modern:

Mai este loc de cel puţin 1.200 de magazine în comerţul modern

Suprafaţa medie de comerţ modern la 1.000 de locuitori este de doar 84 mp în România, de cinci ori mai mică decât în Germania şi de peste trei ori mai mică decât în Cehia sau Polonia. În aceste condiţii jucătorii din comerţul modern continuă să pompeze sute de milioane de euro anual în deschiderea de noi magazine pe o piaţă care a ajuns deja la 8 miliarde de euro şi peste 1.200 de unităţi. Continuarea aici

Doar şase dintre cei mai mari 20 de retaileri europeni sunt în România. Cine lipseşte?

Nouă grupuri internaţionale, care au în total 12 reţele de co­merţ modern, mai sunt prezente pe piaţa locală, după ce în ultimii ani s-au retras turcii de la FIBA (cu magazinele G’mar­ket), nemţii de la Edeka (Plus Discount, lanţ vândut către Lidl) şi francezii de la Intermarche (Interex). Dintre cele nouă, doar şase intră în top 20 retaileri europeni după cifra de afaceri. Continuarea aici

Jucătorii din retail şi analiştii: Consumul va creşte în 2014, însă mediul politic va dicta cu cât

Consumul a avansat timid anul trecut cu 0,4%, salvat „pe ultima sută de metri“ de evoluţia din luna decembrie când românii şi-au redeschis portofelele pentru a cumpăra electrocasnice, mobilă şi haine. În ianuarie însă cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul - principalul indicator pentru consum - a „galopat“ cu aproape 6%, acesta fiind un semn bun pentru întregul an, jucătorii din comerţ şi analiştii aşteptându-se la un avans stabil, fără salturi spectaculoase. Cifrele sunt însă la mâna politicului. Continuarea aici

O imagine de ansamblu a retailului modern cu ajutorul graficelor şi a hărţilor. Aici

Citiţi în această seară pe www.zfcorporate.ro şi în ediţia de mâine a Ziarului Financiar de la cine a preluat Carrefour primele spaţii pentru formatul Supeco