Fraţii Pavăl au dus afacerile Dedeman la peste 600 mil. euro şi vor să extindă reţeaua la 50 de magazine

Autor: Cristi Moga 02.04.2014
Dedeman, compania de bricolaj a fraţilor Adrian şi Dragoş Pavăl din Ba­cău, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 606 mil. euro, în creş­tere cu 12%, con­solidându-şi poziţia de cel mai mare jucător cu acţionariat românesc din retail şi lider al pieţei de bricolaj şi distribuţie de materiale de construcţii.

Creşterea veniturilor nu a venit însă dintr-o revenire a sectorului de con­struc­ţii, care continuă să fie în criză, în România fiind construite doar 40.000 de locuinţe anul trecut, ci din investiţiile în expansiune, care au dus reţeaua la sfâr­şi­tul anului trecut la 36 de unităţi, un nou ma­gazin fiind deschis luna trecută în Sibiu. Per total, compania a investit anul trecut 70 mil. euro pentru deschiderea a şase magazine noi în care au fost an­ga­jaţi 1.000 de oameni, astfel că Dedeman a ajuns la 6.700 de salariaţi, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din eco­no­mie. „Expansiunea a fost singurul motiv care a determinat creşterea cifrei de afa­ceri de anul trecut. Deoarece am crescut spaţiul de vânzare, a crescut şi numărul de clienţi. Pentru acest an vrem să creş­tem cu 8%, cât ne-am bugetat şi pentru anul trecut, tot ca urmare a expansiunii şi a maturizării magazinelor deschise în 2013“, a declarat pentru ZF Dragoş Pavăl, CEO al Dedeman.

WikiZF: Profilul companiei Dedeman

În timp ce Dedeman continuă să îşi întărească poziţia, Praktiker şi Brico­sto­re, principalii competitori, şi-au schim­bat acţionarii, iar BauMax şi OBI au planuri să părăsească piaţa locală.

“Cred că ne preferă clienţii şi datorită faptului că suntem români”, spune Pavăl, al cărui plan este să ducă în următorii ani reţeaua Dedeman la 50 de magazine.
 
În condiţiile în care vânzările medii per magazin ale companiei sunt în prezent de aproape 19 mil. euro, Dedeman ar putea forţa în trei-patru ani pragul de un miliard de euro pe care nicio firmă cu acţionariat privat românesc nu îl atinge în prezent.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- date despre vânzările medii pe unitate

- declaraţia lui Dragoş Pavăl despre planurile de extindere ale reţelei de magazine în 2014 şi 2015; opinia acţionarului Dedeman privind motivele succesului companiei

- strategia de extindere a Dedeman vs alte reţele de bricolaj

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 02.04.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.