Vânzările Dacia în Germania au crescut de trei ori mai rapid decât piaţa în primul trimestru

Autor: Marius Oncu 03.04.2014

Vânzările totale de autoturisme noi au urcat în primele trei luni cu 5,6%, la 711.753 unităţi, arată date publicate miercuri de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA.

Cota de piaţă a Dacia s-a situat la 1,6% în primul trimestru, faţă de 1,5% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Dintre cele 33 de mărci analizate, 18 au înregistrat creştere, în timp ce Toyota a stagnat, iar restul au consemnat scăderea livrărilor. Şapte mărci au avut o evoluţie a vânzărilor mai bună decât Dacia, cea mai mare creştere fiind înregistrată de Jaguar, cu 36%, la 1.367 unităţi.

Vânzările liderului pieţei, Volkswagen, au urcat cu 3,6% în primele trei luni ale anului, la 148.568 autoturisme.

În luna martie, înmatriculările Dacia au avansat cu 3,1%, la 3.975 maşini. Avansul din martie reprezintă o încetinire puternică a creşterii faţă de lunile ianuarie şi februarie, când s-a situat la 25,4%, respectiv 17,7%.

Piaţa germană a autoturismelor noi a avansat în martie cu 5,4%, la 296.408 unităţi.

Cota de piaţă a Dacia a scăzut de la 1,4% în martie anul trecut la 1,3%.

Vânzările mărcii Renault, parte a grupului francez cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au scăzut cu 2,8% în primul trimestru, la 24.979 maşini, în timp ce în luna martie au înregistrat o creştere de 2,3%, la 11.606 unităţi.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa.

În Franţa, Dacia îşi continuaă evoluţia bună, cu o creştere a vânzărilor în primul trimestru de 25,5%, cea mai puternică în rândul mărcilor de volum, la 28.349 unităţi, susţinută de un avans de peste 50% în luna martie, de asemenea cel mai ridicat de pe piaţa franceză.

În luna martie, înmatriculările Dacia în Franţa au crescut cu 52,7%, la 10.305 de maşini.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.04.2014