Profitul retailerului Flanco a crescut de cinci ori, iar businessul s-a majorat cu 1%

Autor: Cristina Roşca 07.04.2014
Retailerul electro-IT Flanco a terminat anul trecut cu afaceri de 616,6 milioane de lei (140 mil. euro), în creştere cu puţin peste 1% faţă de anul anterior, însă mult sub estimările iniţiale ale companiei. În urmă cu circa un an oficialii companiei anunţau că şi-au bugetat pentru 2013 afaceri de 157 mil. euro. În aceeaşi perioadă însă profitul a crescut de cinci ori, până la 1,3 milioane de lei (0,3 mil. euro). În ultimii ani compania a restructurat puternic costurile astfel încât compania să redevină profitabilă, iar rezultatele să fie pe un trend ascendent.
 
Businessul retailerului Flanco a început să scadă puternic în momentul în care a lovit criza, astfel încât la finalul lui 2009 cifra de afaceri scăzuse la aproape jumătate faţă de anul anterior. În acelaşi an, în decembrie, retailerul a intrat în insolvenţă, având datorii de 60 mil. euro. În 2010 compania a fost preluată în proporţie de 60% de grupul Asesoft, deţinut de Sebastian Ghiţă şi Iulian Stanciu, şi businessul a revenit pe un trend ascendent.