Bogdan Preda, fost consilier în BNR, se ocupă de comunicarea noului patronat al bancherilor

Autor: Razvan Voican 08.04.2014

Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR), noua organizaţie profesională fondată de BCR, BRD, Raiffeisen şi UniCredit Ţiriac Bank, a apelat la serviciile lui Bogdan Preda, fost consilier în BNR, pentru zona de comunicare publică.

El s-a ocupat de lansarea acestei iniţiative pe piaţă la sfârşitul săptămânii trecute, prilej cu care CPBR a încercat să explice raţiunile înfiinţării unei structuri paralele cu Asociaţia Română a Băncilor (ARB), cu rol similar de reprezentare a comunităţii bancare în raport cu autorităţile şi cu publicul, dar, ca element de noutate, şi cu sindicatele din bănci. În acelaşi timp CPBR susţine că nu doreşte o scindare a breslei prin acest demers.

Cu o experienţă de aproape 25 de ani în comunicare, Bogdan Preda a fost recrutat în urmă cu un an de Banca Naţională pe un post de consilier pe comunicare, însă colaborarea s-a încheiat după nici şase luni. Stagiul său de la BNR s-a suprapus cu situaţia de criză iscată de suspendarea timp de o lună a operaţiunilor sucursalei din România a Bank of Cyprus. În contextul în care clienţii băncii cipriote se plângeau că nu ştiuseră că depozitele lor nu sunt acoperite de schema de garantare românească, Preda a transmis prin intermediul ZF un apel al BNR la adresa ARB pentru publicarea “unor indicatori de solvabilitate pentru atragerea clienţilor şi/sau ca dovadă de transparenţă”, în condiţiile în care banca centrală nu poate publica asemenea indicatori pentru fiecare instituţie de credit. Acum el are ocazia să susţină principiul de creştere a transparenţei de la nivelul noii asociaţii bancare formate – cel puţin deocamdată - din BCR, BRD, Raiffeisen şi UniCredit, care cumulează 45% din activele sistemului şi 37% din angajaţi.

Bogdan Preda şi-a făcut un nume în zona media fiind timp de aproape zece ani corespondent al puternicei agenţii internaţionale de ştiri Bloomberg, din 1997 până în 2007. Anterior lucrase pentru un alt nume mare al presei internaţionale Associated Press. Din 2007 s-a orientat spre sectorul energetic: a fost director de comunicare la traderul elveţian de energie şi gaze EGL (devenit mai recent Axpo), iar din 2010 a lucrat aproape trei ani pentru gigantul rus Gazprom.