Cum a ajuns un fost jurnalist economic la venituri de 2,5 mil. € din brokeraj de asigurări. Pe 2 ianuarie 1998 am întârziat două ore la redacţie, la Mediafax. Am fost dat afară. De aici a pornit totul

Autor: Cătălina Butan 10.04.2014
Otto Broker, o companie cu capital local din piaţa bro­ke­rajului în asigurări, a încasat anul trecut 2,5 mil. euro din comi­sioanele percepute pentru intermedierea de poliţe de asi­gurare, cu aproximativ 15% peste nivelul din 2012. Primele inter­mediate s-au ridicat la 11 mil. euro, ceea ce înseamnă un nivel de peste 22% al comisionului mediu pe fiecare contract încheiat.
 
„Modelul nostru este unul atipic. Modelele principale de brokeraj de asigurări sunt bazate pe agenţi sau asistenţi în brokeraj, termenul legal, sau pentru brokerii internaţionali, care se concentrează pe piaţa corporate, angajaţi proprii. Noi avem două divizii retail şi corporate, dar ne-am dezvoltat preponderent în centre comer­ciale, avem birouri de vânzări în centre comerciale. Este un mo­del de business pe care l-am creat şi l-am dezvoltat“, a decla­rat Victor Şraer, managing par­t­ner al Otto Broker.
 
Businessul Otto Broker a pornit în 2001, când Şraer a ter­mi­nat Facultatea de Relaţii Inter­na­ţio­nale din cadrul ASE Bucureşti. „În timp ce îmi fă­ceam lucrarea de di­plomă, îmi făceam şi business planul pentru Otto Broker. Am început facultatea cu gândul că voi lucra în diplomaţie sau în banking. Eram sigur că nu voi vinde niciodată asigurări, dar în ultimul an eram la fel de sigur că vreau să devin antreprenor.“
 
El spune că în timpul facultăţii a lucrat în presa economică, inclusiv la agenţia de presă Mediafax. Anterior a fost implicat în afacerile în comerţ ale familiei, pe care a trebuit să le preia practic în timp ce era în ultimii ani de liceu. „Le-am lichidat ulterior şi m-am înscris la facultate.“
 
 
Ce a mai spus despre începuturile afacerii Otto Broker
- În ultimul an de facultate m-am hotărât să încep un business, împreună cu câţiva parteneri am avut câteva idei şi am realizat că piaţa de asigurări este o oportunitate interesantă şi am pornit la drum. Era o piaţă la început şi ne-a atras potenţialul pe care îl avea.
 
- Iniţial ne-am numit Total Advisor Insurance Bro­ker, pentru că voiam să facem foarte mult brokeraj cor­po­ra­te, o abordare foarte consultativă, la finalul lui 2007 am făcut rebranding pentru că am decis să ne schimbăm focusul din business corporate în business retail, păstrându-ne şi divi­zia corporate.
 
- În 2007 am făcut un audit organizaţional cu o com­pa­nie de advertising, au văzut că suntem foarte organizaţi şi ne-au propus acest nume cu rezonanţă germană: Otto Broker. Acum sunt singurul proprietar al Otto Broker, am cumpărat partea partenerilor.
 
- Profitul în acest moment este în jurul a 50.000 de euro, în condiţiile în care investim foarte mult în creştere. În cinci ani cu siguranţă vom fi în în top 10 brokeri de asigurări, dacă nu chiar în top cinci.  În cinci ani ar trebui să intermediem prime de 60-80 mil. euro, iar cifra de afaceri a companiei să crească la 12-15 mil. euro.
 
- Din primele intermediate  20% sunt corporate, iar 80% sunt retail. Am început să ne dezvoltăm pe segmentul asigurărilor de persoane, accidente, viaţă. Vrem să ne adresăm nevoii de protecţie pe care români au ignorat-o complet.
 
- Pe linia de asigurări de credit comercial suntem cel mai mare broker independent din România. Există asigurări care protejează companiile de riscul de neîncasarea a facturilor. Poliţele de asigurare împotriva riscului comercial variază între 20.000 de euro şi 100.000 de euro. Cea mai mare limită de credit se ridică la 1,5 mil. euro.
 
- În zona de retail un broker de asigurări din România câştigă între 200 euro şi 1.000 de euro pe lună, fără a lua în calcul performanţele excepţionale. Un broker care lucrează exclusiv pe comision trebuie să vândă poliţe de 7.000 de euro pentru a câştiga 1.000 de euro. Sunt oameni care câştigă în medie şi peste 2.000 de euro pe lună la noi.
 
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.04.2014