„Este un dezastru economic faptul că România a ajuns să consume lapte şi produse lactate din Polonia“

Autor: Bogdan Alecu 14.04.2014

Guvernul şi companiile trebuie să se gândească la o strategie de promovare a produselor româneşti, atât local cât şi la nivel internaţional, urmând modele deja implementate de către alte ţări europene, este de părere Cătălin Olteanu, directorul general al FM Logistic România, una dintre cele mai mari firme logistice de pe piaţa locală, cu afaceri anuale de peste 23 milioane de euro.

„România ar trebui privită din punct de vedere guvernamental precum «România SRL». Faptul că noi cumpă­răm lapte din Polonia, iar România este o putere agricolă în Europa reprezintă o problemă naţională. Laptele este mai ieftin acolo şi trebuie să ne întrebăm de ce. Pentru că în Polonia a existat un program de educare, ajutorare şi absorbţie a fondurilor europene şi pentru că fermierii de acolo au investit mai puţin din banii proprii şi mai mult din bani europeni, şi îşi permit acum să vândă mult mai ieftin“, a subliniat Olteanu.