Creşterile salariale la Dacia ar putea muta producţia în Maroc

Autor: Bogdan Alecu 16.04.2014

Creşterea salariilor angajaţilor Dacia, în lipsa optimizării celorlalte costuri cum ar fi cel cu transportul, va determina grupul Renault să mute o parte din producţia de la uzina din Mioveni în Maroc, unde infrastructura de export este mai dezvoltată, iar salariile lunare nete sunt cu aproape 450 de euro mai mici.

„Nu se pune problema ca Renault să se retragă complet din România. Dar producţia se poate muta puţin câte puţin. Dacă un singur schimb de producţie este transferat de la Mioveni la Tanger, înseamnă disponibilizarea 3.000 de angajaţi de la uzina Dacia şi 18.000 de la furnizorii de componente, iar această avalanşă nu va mai putea fi oprită“, a subliniat Constantin Stroe.

WikiZF: Profilul companiei Renault

Potrivit datelor din piaţă, costul orar de muncă la Dacia este după majorările salariale de anul trecut de 7,6 euro pe lună, în timp ce media pe industria auto la nivel naţional este de 4,5 euro pe lună. Astfel, angajaţii producătorilor de componente sunt plătiţi în medie cu 1.700 de lei salariu net lunar, adică puţin peste jumătate din salariul de la Mioveni.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate: 

- factorii care fac diferenţa între producţia din România şi cea din Maroc; diferenţele salariale; planurile de dezvoltare ale fabricii din Tanger

- impactul lipsei autostrăzii de la Piteşti spre Constanţa 

- Impactul mutării unei părţi a producţiei de la Mioveni în Maroc asupra industriei auto şi a sectoarelor conexe