Producţia de maşini o ia la vale: Ford, minus 20% la Craiova, iar Marocul a luat deja jumătate din producţia Sandero de la Mioveni

Autor: Bogdan Alecu 17.04.2014
Renault a mutat jumătate din producţia modelului Sandero de la Mioveni în Tanger în urma extinderii uzinei marocane, în timp ce la fabrica Ford de la Craiova zilele „de repaus“ încep să-şi pună amprenta asupra producţiei de maşini a României.
 
Dacia şi Ford au produs cumulat 107.573 de autoturisme în pri­mul trimestru din acest an, în scădere cu 0,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Produ­cătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
 
Producţia de la Dacia a continuat să crească în primele trei luni, dar cu numai 4,5% faţă de primul trimestru din 2013, la aproape 89.400 de maşini. Creşterea în acest caz a fost susţinută în principal de Logan, a cărui producţie a crescut cu 25% la peste 30.000 de unităţi în primul tri­mestru, în timp ce Duster a urcat cu numai 3%.
 
Cele patru zile în februarie şi cinci în martie în care uzina Ford a fost oprită şi-au pus am­prenta şi asupra producţiei din primul tri­mestru. Uzina americană a produs cu aproape 20% mai puţine maşini în primele trei luni, res­pectiv 18.200 de unităţi. Astfel, dacă anul trecut Ford a susţinut producţia şi exporturile, acum le trage în jos în lipsa unui model de volum care să fie produs la Craiova. Pe de altă parte, ame­ricanii au anunţat creşte­rea producţiei mode­lului Fiesta la Köln, uzină despre care spun că produce mai scump decât cea de la Craiova.