Strauss Coffee - brandul de cafea solubilă Amigo

Autor: Mădălina Dediu Panaete 26.05.2014

Strauss Coffee, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa cafelei care deţine o unitate de producţie în Bucureşti, a anunţat la începutul lunii februarie că achiziţionează brandul de cafea solubilă Amigo de la producătorul brazilian Cia Iguacu de Café Soluvel.

Israelienii care produc brandul Doncafé scot astfel din buzunar 20 mil. dolari pentru a cumpăra mărcile, domeniile şi drepturile exclusive de a folosi reţeta Amigo doar în România şi Bulgaria, devenind astfel proprietarul unic al brandului în aceste ţări. Tranzacţia urmează să primească avizul Consiliului Concurenţei.

Amigo, un brand prezent pe piaţa din România încă din 1982, este ambalat din 2002 de către compania Panfoods România, care deţine o facilitate de producţie lângă localitatea Văcăreşti (judeţul Dâmboviţa). Panfoods România a avut afaceri de 15 mil. dolari în 2012 şi este subsidiara locală a companiei britanice cu acelaşi nume, care face parte din grupul Cia Iguacu de Café Soluvel, al doilea mare producător şi exportator de cafea solubilă din Brazilia. Amigo, cu vânzări nete de circa 12,5 mil. dolari în 2012, este cel mai vândut brand de cafea solubilă de pe piaţa locală, o categorie care realizează anual peste  40 mil. euro. Amigo deţinea în 2012 o cotă de piaţă în volum de circa 1,8% pe piaţa totală a cafelei.