Aurel Neţin, Lenovo: Vânzările de PC-uri au crescut în T1, dar piaţa a virat spre modele ieftine

Autor: Adrian Seceleanu 06.05.2014
Vânzările de computere din România au crescut în primul trimestru din acest an cu o rată de până la 10% pe fondul cererii mai mari din partea consumatorilor de retail şi a firmelor mici şi mijlocii, dar piaţa a virat în mod „neaşteptat“ spre modele mai ieftine, dotate cu procesoare Intel din gama Celeron sau Pentium - care sunt mai slabe faţă de modelele i3, i5 sau i7, a declarat într-un interviu pentru ZF Aurel Neţin, country manager al Lenovo Româ­nia, Bulgaria şi Moldova.

„Dacă anul trecut s-au cumpărat în special în al patrulea trimestru PC-uri cu procesoare Intel i3, i5 sau i7, în primul trimestru piaţa a virat în mod neaşteptat spre modele mai ieftine. S-au vândut mai multe computere cu procesoare Intel Celeron, Pentium“, a declarat Neţin.

Şeful operaţiunilor pentru România, Bulgaria şi Moldova al companiei chineze Lenovo nu a oferit detalii despre vânzările exacte înregistrate pe plan local, adăugând doar că acestea sunt cu 20% peste ţinta stabilită iniţial pentru acest trimestru. Com­pania are ca obiectiv pentru piaţa din Ro­mânia să devină lider pe toate segmentele de piaţă şi să îşi majoreze cota în faţa rivalilor, în contextul în care grupul chinez este lider la nivel global pe piaţa de PC-uri. „Este normal să vrem să creştem mai mult, avem o presiune să fim numărul unu. În România cu toate creşterile puternice din ultimii ani avem o cotă de aproximativ 20% din piaţă, iar acest nivel al cotei de piaţă trebuie să fie doar o etapă tranzitorie.“

Lenovo a trecut pe primul loc pe piaţa românească de PC-uri în al doilea trimestru al anului 2013 pentru prima oară de la înfiinţarea reprezentanţei locale în 2005. Cei mai mari rivali ai Lenovo de pe piaţa locală de PC-uri sunt companii precum Acer, Asus, HP şi Toshiba.

Creşterea pieţei din primul trimestru din acest an nu a fost generată de proiecte din sectorul public, ci de segmentul consumer şi al firmelor mici şi mijlocii.