Un start-up pe zi: Doi români şi un francez au trecut de la antreprenoriat web la producţie de stickere decorative

Autor: Corina Mirea 19.05.2014
Victorina Mitrea, Frank Chapaveire (francez venit la studii în România în urmă cu mai mulţi ani), şi George Gabor, trei antreprenori cu ştate vechi în domeniul web, au hotărât în urmă cu şase ani să schimbe macazul în business şi să îşi încerce norocul în producţie.

Astfel, în 2010, la doi ani după ce s-au gândit să înceapă un nou business, ei au deschis firma Stick Deco, un mic atelier de producţie a stickerelor decorative (autocolante pentru perete). Ei au investit peste 60.000 de euro în business şi abia de anul acesta au început să vadă profitul.

„Ideea o aveam de prin 2008, am văzut că prinde foarte bine în Franţa şi la momentul acela conceptul de sticker decorativ nici nu exista în România. A durat încă doi ani până să punem businessul pe picioare pentru că fiecare dintre noi era implicat în câte ceva, toţi lucram în domeniul web, făceam web marketing, grafică, pu­blici­tate şi comunicare online. În 2010 am început să lucrăm seara târziu, după ce veneam de la birou acasă, la cel mai ieftin echipament de la acel moment (era chinezesc şi costa vreo 300 de dolari). Circa două luni am fost destul de nedormiţi“, spune Victorina Mitrea, absol­ventă a Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi, specia­li­zarea franceză-engleză. După câteva luni, cei trei an­tre­prenori au închiriat un sediu în care au amenajat un showroom şi un mic atelier de producţie a stickerelor sub brandul Bee Stick. Pe atunci, compania avea un sin­gur angajat. Ulterior, antreprenorii au ajuns la cinci an­ga­jaţi şi au retehnologizat producţia, cumpărând echi­pa­mente profesionale (care costă în jur de 5.000 de euro).