Deichmann devine numărul unu, iar Leonardo trece pe locul doi

Autor: Cristina Roşca 14.05.2014
Leonardo, o companie românească cu o istorie de două decenii, a pierdut anul trecut poziţia de lider în retailul local de încălţăminte, fiind înlocuită de germanii de la Deichmann care au intrat în România în 2007 cu un model de business similar: volume mari de vânzări şi preţuri mici.
 
Lanţul de magazine de încălţăminte Leonardo, fondat în 1994 de antreprenorul local Florin Panea, a fost liderul pieţei de profil încă de la înfiinţare însă începând cu 2009 pe fondul crizei şi al expansiunii lanţurilor internaţionale a început să piardă teren.
 
Mai mult, în a doua parte a anului 2009 Leonardo a intrat în insolvenţă cu datorii totale de 100 de milioane de euro, în prezent retailerul fiind în ultimul an de reorganizare.
 
La polul opus, germanii de la Deichmann au venit în 2007 şi mizând pe o expansiune agresivă au ajuns în şapte ani liderul pieţei cu 65 de magazine şi afaceri de aproape 46 mil. euro la finalul anului trecut. Cifra de afaceri a Deichmann a fost calculată de ZF pe baza vânzărilor nete şi a cifrei de afaceri din anii anteriori.