Deichmann, noul lider pe încălţăminte

Autor: Cristina Rosca 14.05.2014

Grupul german Deichmann, intrat pe piaţa locală în 2007, a devenit liderul retailului local de încălţăminte anul trecut după ce a depăşit Leonardo, o companie cu acţionariat românesc creată acum mai bine de două decenii.

Deichmann a mizat încă de la început pe o expansiune agre­sivă şi a ajuns în şapte ani liderul pieţei cu 65 de magazine şi afaceri de aproape 46 mil. euro la finalul anului trecut. Cifra de afaceri a fost calculată de ZF pe baza vân­zărilor nete şi a cifrei de afaceri din anii anteriori. Leonardo, companie intrată în insolvenţă în a doua parte a anului 2009, a terminat 2013 cu afaceri de 36,4 mil. euro, în scădere de la 49,4 mil.euro în anul anterior.

„O companie străină are o serie de avantaje în faţa unei companii din România. În primul rând este vorba de costul finanţării. Un grup străin se poate împrumuta de la băncile din afară cu dobânzi de 1-2%, pe când pe piaţa locală costurile de finanţare sunt de 5-6%. Apoi trebuie ţinut cont şi de sprijinul la nivel de marketing, distribuţie şi comercializare acordat de compania-mamă“, spune Cristian Pârvan, secretar general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România.

Citiţi pe ZF Corporate:

- istoria insolvenţei Leonardo 

- avantajele unei companii străine; avantaje la negocirea tarifelor 

- topul retailerilor de încălţăminte