Sud-coreenii de la Samsung au ajuns la un pas de 650 mil. euro

Autor: Cristina Roşca 16.05.2014

Gigantul sud-coreean Samsung a obţinut în România afaceri de 2,85 mld. lei (644 mil. euro) anul trecut, în creştere cu 20% faţă de 2012 şi cu aproape 80% faţă de 2011.

Businessul Samsung Electronics România a crescut în fiecare din ultimii ani într-o perioadă în care a existat apetit de consum pentru smartphone-uri şi tablete, acestea fiind în toţi anii de criză produsele vedetă ale pieţei de electroIT.

Cea mai mare pondere în businessul Samsung din Româ­nia o are divizia de electronice, în frunte cu smartphone-urile unde coreeni ocupă în România poziţia de lider, cu o cotă de piaţă de circa 40%. Pe poziţia secundă se află divizia de electrocasnice. Compania nu a oferit însă ponderea pe care fiecare divizie o are în cadrul businessului total.

WikiZF: Profilul companiei Samsung

Cu doar 175 de angajaţi, Samsung a reuşit să termine anul trecut cu profit de 13 mil. euro. În timp ce cifra de afaceri a crescut cu 20%, profitul a făcut un pas înapoi, declinul fiind de 7,7%.

Sud-coreeni au intrat direct pe piaţa locală în urmă cu mai puţin de patru ani când şi-au înfiinţat subsidiara, anterior produsele fiind vândute exclusiv prin distribuitori.

Deşi principala divizie a companiei este cea de electronice, gigantul sud-coreean anunţa anterior că vrea să îşi majoreze şi businessul de electrocasnice. Acest segment a fost printre cele mai afectate de criza financiară şi de scăderea consumului, românii fiind mult mai atenţi la achiziţiile care nu sunt de strictă necesitate. Anul trecut însă vânzările de electrocasnice  au dat semne de revenire.