Topul celor mai mari jucători de pe piaţa de cosmetice. P&G, Unilever şi Henkel se bat cu Avon, L’Oreal şi Beiersdorf într-o industrie de aproape un miliard de euro

Autor: Cristina Roşca 20.05.2014
Românii au cheltuit în 2013 puţin sub un miliard de euro pe produse cosmetice, de îngrijire şi înfrumuseţare, cea mai mare parte a sumei fiind alocată pe parfumuri (200 mil. euro) şi produse de îngrijire a pielii (201 mil. euro). La polul opus, pentru deodorante au alocat doar 80 mil. euro, iar pentru produsele de duş şi baie circa 100 mil. euro. Diferenţa vine şi din preţurile mai mici ale acestora din urmă.
 
Piaţa per ansamblu a avansat uşor, cu aproape un procent, în 2013 faţă de anul anterior, însă este aşteptată să îşi accelereze creşterea în anii care vor urma.
 
Sumele cheltuite de români pe produse cosmetice au avansat timid în ultimii ani marcaţi de criză şi de scăderea consumului. Apetitul de consum şi-a revenit începând cu 2011 după ce în anii anteriori piaţa a înregistrat scăderi. Românii şi-au raţionat bugetul în criză, continuând să cumpere doar produsele de strictă necesitate. Mai mult, s-au orientat către articole mai ieftine.