Mega-fuziune de aproape 50 mld. dolari pe piaţa de pay-TV din SUA

Autor: Florin Badescu 19.05.2014

AT&T va plăti o parte din această sumă în numerar şi o parte cu propriile acţiuni.

AT&T este deja, alături de Verizon, unul dintre cei doi piloni ai telefoniei mobile şi fixe din Statele Unite. Grupul dispune şi de o ofertă de televiziune, însă achiziţionarea operatorului DirecTV îi va oferi o dimensiune cu adevărat naţională pe această piaţă, care va fi reconfigurată odată cu fuziunea anunţată a doi dintre cei mai mari operatori de cablu ai ţării, Comcast şi Time Warner Cable.

Fuziunea dintre AT&T şi DirecTV a fost validată în unanimitate de consiliile de administraţie ale celor două companii.

AT&T se aşteaptă la un efect pozitiv asupra beneficiului său per acţiune încă din primul an după încheierea tranzacţiei, prevăzută a avea loc peste 12 luni, şi mizează pe venituri de 1,6 miliarde de dolari după trei ani.

Grupul american precizează că intenţionează să îşi cedeze participarea pe care o deţine în capitalul operatorului de telecomunicaţii mexican America Movil, deţinut de magnatul Carlos Slim, "pentru a facilita procedura de aprobare de către regulatorii din America Latină".

Grupul AT&T a trebuit să se repoziţioneze pe această piaţă după ce a avut parte de o experienţă neplăcută în 2011, când a fost nevoit să renunţe la fuziunea cu un operator american de telefonie mobilă mai mic, T-Mobile USA, filiala grupului Deutsche Telekom, din cauza unui veto al autorităţilor americane din domeniul concurenţei.