Brandul JOE a adus peste 100 milioane de euro în conturile Nestlé

Autor: Mădălina Dediu Panaete 23.05.2014

Brandul de napolitane şi îngheţată JOE, una dintre cele mai bine vândute mărci româneşti de dulciuri, reprezintă 10% din cifra de afaceri a Nestlé România, înregistrând vânzări în jur de 16 mil. euro în 2013, conform calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie.

JOE este în portofoliul Nestlé din 2001, când a cumpărat compania fondată de antreprenorul Florentin Banu, în urma unei tranzacţii estimate la 7-8 mil. dolari.  Dacă se consideră că procentul de 10% pe care JOE îl are în rulajul Nestlé a rămas constant din momentul preluării până în prezent, rezultă că brandul a generat venituri cumulate de peste 100 mil. euro, conform unor estimări ale ZF.

Dacă napolitanele sunt produse în România, îngheţata JOE este fabricată într-o unitate a grupului din Bulgaria. Com­pa­nia nu ia în calcul transferarea producţiei de îngheţată în Ro­mânia.

„Aproximativ 40% din producţia fabricii pleacă la export în 12 ţări precum Olanda, Ungaria, Aus­tria, Bulgaria sau Israel“, au spus reprezentanţii Nestlé.