Foodpanda: Românii comandă mâncare online de 3 mil. euro

Autor: Ioana Nita 01.06.2014

Piaţa locală a comenzilor de mâncare realizate prin intermediul internetului va ajunge anul acesta la circa 3 milioane de euro, potrivit estimărilor reprezentanţiilor Foodpanda, platforma germană pentru livrări de mâncare la domiciliu lansată în toamna anului trecut în România.

„În România piaţa de comenzi de mâncare online are un potenţial mare de creştere. Faţă de celelalte ţări din regiune, în România nu prea avem competiţie. În Ungaria, spre exemplu, principalul nostru competitor este un jucător local prezent pe piaţă de peste 8 ani. Acolo piaţa poate creşte cu maximum 10% pe an, în timp ce în România creşterea anuală se ridică la 20-30%. Pe piaţa locală nu există un astfel de competitor“, a declarat pentru ZF Piotr Lagowski, managing partner la Foodpanda responsabil pentru strategia companiei în Europa Centrală şi de Est.

El a adăugat că şi în Polonia există doi mari jucători pe piaţa comenzilor de mâncare online. În total, în regiune foodpanda este prezentă în 8 ţări - Cehia, Ungaria, Slovacia, Bulgaria, Serbia, Croatia, Polonia şi România.

Platforma foodpanda.ro reuneşte meniurile restaurantelor partenere - lanţuri internaţionale de restaurant sau restaurante locale, care nu sunt prezente în mediul online şi le oferă astfel clienţilor posibilitatea de a comanda online mâncare  atât de pe calculator, cât şi de pe smartphone-urile sau tabletele care rulează cu Android sau iOS.

Pe plan local, există puţine platforme care agregă meniurile mai multor restaurante, majoritatea jucătorilor din piaţa de profil care preiau comenzi online realizând acest lucru prin propria pagină web.