Algocalmin aduce 16% din vânzările Sanofi
Autor:
Ioana David
30.05.2014
Algocalmin, unul dintre cele mai vechi branduri de medicamente din România, a înregistrat vânzări de peste 10 milioane de cutii în intervalul aprilie 2013 – martie 2014 similare cu cele din exerciţiul financiar anterior.
Acesta este cel mai bine vândut produs din portofoliul Sanofi în volum, aflându-se totodată şi pe primul loc în topul celor mai vândute medicamente din România (tot în volum), potrivit reprezentanţilor Sanofi, care citează date ale firmei de cercetare IMS Health.
Algocalmin este un medicament care se eliberează pe bază de prescripţie medicală (are acest statut din 2011, anterior putând fi cumpărat şi fără reţetă), iar pe primul loc în topul celor mai vândute pastile se află de mai mulţi ani. „Şaisprezece la sută din vânzările în volum ale Sanofi sunt generate de Algocalmin“, a spus Simona Cocoş, directorul general al Zentiva România. Ea citează datele IMS Health care se referă la grupul Sanofi (fără Pasteur) pe piaţa locală. Algocalmin este produs de fabrica Zentiva din Capitală, care este deţinută de francezii de la Sanofi. Algocalmin a fost lansat la începutul anilor '60, la scurt timp de la înfiinţarea fabricii producătoare, care iniţial se numea Uzina de Medicamente Bucureşti (şi care a fost redenumită Sicomed după 1990, pentru ca ulterior să ia numele cehilor de la Zentiva, după ce a fost achiziţionată de aceştia).