HR-ul regional al Renault: Prea puţini angajaţi au maşini produse de ei
„Într-adevăr, avem prea puţini angajaţi care au maşini Renault. Am început anul acesta, România fiind ţara-pilot, o acţiune care se numeşte «Mândri de produsele noastre», acţiune pe care vreau să o generalizăm la nivel de regiune. Angajaţii petrec o zi la Titu, unde fiecare vine şi are o mică intervenţie într-o sală în care şi alţi angajaţi vin să vorbească despre produs, după care merg pe teren să testeze maşinile noastre. Ne aşteptăm ca acest tip de acţiune să aducă un boom al vânzărilor Dacia şi Renault în România“, a explicat Radu Mavrodin, directorul de resurse umane al Renault pentru regiunea Euromed - Africa, care cuprinde 60 de pieţe şi din care face parte şi România. El a fost prezent la un eveniment organizat de Renault la finalul săptămânii trecute la Piteşti, în cadrul căruia au fost premiate 17 angajate ale Renault care au contribuit la rezultatele companiei în România.
WikiZF: Profilul companiei Renault
„Oferim discounturi de 7% angajaţilor care vor să achiziţioneze o maşină marca Renault. Dar avem şi diferite acţiuni promoţionale care, pe lângă acest discount - care poate varia în anumite momente - oferă şi finanţare. Putem lucra extern, cu bănci, dar şi intern cu RCI (RCI Banque- n. red.), entitate a Renault, cu care putem funcţiona cu avans 0. Cu alte cuvinte, orice angajat cu venituri relativ modeste sau medii îşi poate permite să îşi cumpere o maşină Renault, cu dobândă preferenţială“, a mai spus Mavrodin.
Salariul mediu net în cadrul companiei Automobile Dacia (unde lucrează circa 14.000 de salariaţi din cei 17.000 ai grupului) este de 3.100 de lei net pe lună, plus beneficii.
Nivelul discountului oferit angajaţilor care vor să cumpere o maşină a crescut de la 5% la 7% anul acesta, iar în ultimul an s-a dublat ponderea angajaţilor care au cumpărat maşini Renault, însă în continuare numărul acestora este foarte mic, este de părere şi Dana Oprişan, directorul de resurse umane al Renault România.
„Nu am cifrele legate de numărul total de angajaţi care au cumpărat maşini marca Renault în acest moment, dar în continuare prea puţini angajaţi cumpără maşinile noastre. O posibilă explicaţie este că o parte dintre angajaţi şi-au luat maşini în 2008- 2009 şi nu îşi permit să şi le schimbe atât de des, însă ne gândim şi la o politică de buy-back mai eficientă care să sporească vânzările în rândul angajaţilor“, a mai spus Dana Oprişan.
Vedeţi şi
Unu din trei angajaţi ai Renault România este femeie
Aproape 5.000 de angajaţi din cadrul grupului Renault, adică 32% din totalul angajaţilor, sunt femei, iar obiectivul organizaţiei este ca până în 2016 un procent de 45% din personal să fie format din angajate. Preocuparea marilor companii pentru introducerea unor targeturi care ţin de diversitatea de gen a devenit tot mai mare în ultimii ani, ca urmare a unor politici tot mai dure impuse prin legislaţie pentru combaterea discriminării. În state precum Norvegia, de exemplu, se impune în mod legal ca femeile să ocupe o pondere de cel puţin 40% în directoratul companiilor private cotate la bursă, iar în toamna anului trecut se discuta la nivelul Uniunii Europene de impunerea unui procent similar şi în marile companii din statele membre.
„În prezent, 30% din poziţiile- cheie din organizaţie sunt ocupate de femei, faţă de situaţia din 2011, când procentul era de doar 13%. În comitetul de management pe ţară, 16% din poziţii sunt ocupate de femei, faţă de un procent de 5% în 2011, deci progresele sunt notabile“, a spus Nicolas Maure, directorul general al Renault România.