Fondatorul Alexandrion: Consumatorul a început să se uite la etichetă pentru a verifica dacă produsul este făcut în România
Alexandrion Grup România, cel mai mare producător local de băuturi spirtoase, vrea ca în cinci ani să revină la nivelul afacerilor din 2008, când acestea ajungeau la aproape 160 mil. lei (43 mil. euro la cursul mediu de la acea dată) faţă de nivelul de 101 mil. lei (23 mil. euro) anul trecut.
Totodată, producătorul vrea să intre pe categoria de ţuică şi palincă şi în cinci ani să producă cinci milioane de litri, adică să aibă o cotă de piaţă de 5%.
Segmentul produselor tradiţionale aşa cum este ţuica şi palinca este unul dintre cele mai nefiscalizate de pe plan local, doar 1% din cei peste 100 mil. litri de palincă şi ţuică consumaţi pe plan local fiind fiscalizaţi, conform informaţiilor furnizate de Alexandrion.
„Pentru cei 5 milioane de litri de ţuică şi palincă aş avea nevoie de 40.000 de tone de fructe, iar pentru acestea ar trebui să am producţia de pe 10.000 de hectare de teren. Eu mi-am propus să deţin doar 5% din această suprafaţă, adică 500 de hectare, restul să fie administrat de oameni din ţară care mi-ar vinde mie toată producţia de fructe pentru ţuică. Dacă doi oameni ar lucra la fiecare hectar, atunci 20.000 de oameni vor avea locuri de muncă“, a declarat într-un interviu acordat Ziarului Financiar Nawaf Salameh, preşedinte şi CEO al companiei. Totodată, Nawaf Salameh este şi omul din spatele fondării acestei companii. Antreprenorul are deja 500 de hectare în zona Dobrogei, unde cel mai târziu primăvara următoare va planta pomii fructiferi.