Ce afaceri fac cei mai mari berari din România

Autor: Ioana David 14.06.2014

Doar doi dintre cei patru mari pro­du­cători de bere au reuşit să obţină pro­fit anul trecut, într-o perioadă di­ficilă, când consumul s-a redus cu peste 10%, arată datele publice disponibile.

Ursus,, liderul pieţei de bere, a trecut pe profit în 2013, con­sem­nând un rezultat net de 0,3 mil. euro, la o cifră de afaceri de 323 mil. euro. Ultimul an de profit pentru Ursus, companie care are în portofoliu bran­duri Timişoreana, Ciucaş, Stejar, Azugar, Grolsch şi altele, a fost 2009. În intervalul 2010-2012 produ­că­torul a avut pierdere. Cel mai pro­fi­tabil berar a rămas însă Heineken, chiar dacă rezultul său net a fost în scă­dere anul trecut. Afacerile din Ro­mâ­nia ale olandezilor de la  Heineken le-au adus un câştig net de 36 mil. euro. Dificultăţile de pe piaţa berii s-au resimţit însă şi în afacerile Heineken, care s-au redus cu 5% (calculat în lei).

Următoarele două companii în topul celor mai mari producători de bere, Bergenbier şi United Romanian Breweries Bereprod (URBB), au raportat pierderi.