De la BPO la un business dulce: laboratorul de brioşe care poate livra şi 1.000 de bucăţi pe zi

Autor: Corina Mirea 14.06.2014

Ioana Romanescu s-a întors în România în urmă cu cinci ani, după ce a stat şase ani în Canada, iar în luna aprilie a acestui an a decis să parieze 40.000 de euro pe o mică afa­cere cu brioşe (cup­ca­kes).

A lucrat pe con­tinentul ame­rican ca manager de ope­raţiuni pentru o firmă de con­sul­tanţă în do­meniul, energiei nucleare, iar în România s-a ocupat de pro­cesele de externalizare pe zona fi­nan­ciară pen­tru o companie de tip BPO.

„Nu am avut niciodată înclinaţie spre zona culinară, chiar dacă mama a lucrat în domeniu şi nici nu am făcut acasă cupcakes până să mă gân­desc la un business. Îmi plăcea jobul meu, dar sim­ţeam cumva că mi s-ar potrivi mai bine o activitate care să mă lase să ţin legătura cu clienţii, cu oamenii într-un mod mai personal“, spune Ioana Ro­ma­nescu.

Pentru a lansa brandul Cupcake Philosophy antre­prenoarea precizează că s-a pregătit un an şi ju­mătate, timp în care a făcut studii la Londra în do­meniu, unde a învăţat să creeze pră­jiturile. În această perioadă, în timpul săptămânii era la job, iar în weekend şi în zilele de concediu la cursuri. Labo­ra­torul Cupcake Philosophy (deţinut de firma Chic& Sweet) a fost deschis la începutul lunii aprilie a acestui an, iar până în prezent antre­pre­noarea a livrat cupcakes-uri la opt evenimente cu peste 1.000 de invitaţi. De altfel, ea spune că majo­ri­tatea clienţilor vin din zona corporate (în ge­neral firme de or­ga­nizări evenimente), restul clienţilor fiind persoane fizice.