Pandora Prod a ajuns la 30 mil. € după ce a renunţat la lohn şi a început să „proiecteze haine“

Autor: Cristina Roşca 17.06.2014
Producătorul de textile Pandora Prod din Vrancea, care are o istorie de aproape două decenii, a reuşit să îşi ma­jo­reze businessul în criză de 2,5 ori după ce a decis să renunţe la lohn şi la clienţii mass-market şi să se orienteze către retailerii de lux pentru care face produse integrate.
 
Compania a ajuns astăzi la peste 1.000 de angajaţi şi afaceri de 128,8 milioane de lei (30 mil. euro).
 
„În 2008, când businessul a intrat în criză, aveam trei fabrici care lucrau în lohn. Am decis atunci să realizăm produse inte­gra­te, respectiv să primim o schiţă de la client şi noi să realizăm proiectarea şi dez­vol­tarea produsului“, spune Dorel Boris Simiz, cel care conduce alături de familia sa Pan­dora Prod. Tot producătorul român alege ţesătura şi accesoriile. Mai mult, se ocupă şi de transportul la client, având un parte­neriat cu firme specializate. „Ante­rior când lucram în lohn clientul trimitea el şi materialele şi toate detaliile, noi doar exec­utam produsul.“
 
„Odată cu restructurarea businessului ne-am reorientat de la clienţii mass-market către piaţa exclusivistă şi de lux. Acum lucrăm cu branduri precum Ted Baker, Cos, Hugo Boss, Comptoir de Cotonniers, Massimo Dutti şi alţii.“ Comptoir de Cottoniers a fost primul brand de lux din portofoliul Pandora Prod, compania lucrând cu ei din ’95. „Avem doar clienţi străini, nu lucrăm cu piaţa locală.“