Fără producţie locală şi cu numai 80 de angajaţi, Colgate-Palmolive vinde pastă de dinţi şi produse de îngrijire de 55 de milioane de euro

Autor: Cristina Roşca 18.06.2014
Fiecare dintre cei 79 de angajaţi ai gigantului american Colgate-Palmolive în România a contribuit cu 3 mil. lei (670.000 de euro) la cifra de afaceri a companiei, productivitatea triplându-se astfel în criză.
 
Compania controlează o treime din piaţa locală de pastă de dinţi, ocupă poziţii-cheie şi pe segmentele de îngrijire personală şi îngrijire a locuinţei şi mai are în România doar 79 de angajaţi, faţă de 262 în 2008, ultimul an de boom economic. 
 
Colgate-Palmolive a închis în 2008 fabrica pe care o deţinea la Braşov, unde compania producea pasta de dinţi Super Cristal şi crema Norvea şi unde lucrau 190 de persoane. Astfel, gigantul american a păstrat pe piaţa locală doar operaţiunile de distribuţie.
 
În acest context, numărul angajaţilor a scăzut la mai puţin de o treime, în timp ce declinul cifrei de afa­ceri calculat în lei a fost de doar 8% în perioada 2008-2013. Prin comparaţie, fiecare angajat al companiei In­ters­tarChim, care deţine şi operaţiuni de producţie, dar şi de distribuţie în România, a adus aproape 500.000 de lei, respectiv de şase ori mai puţin. Cele două companii se bat pe segmentele îngrijire per­so­nală şi îngrijirea locuinţei, unde Colgate-Palmolive ac­ti­vează cu brandurile Protex, Palmolive, Lady Speed­Stick şi Mennen Speed Stick şi respectiv Ajax şi Axion.