Ramona Ceacu, Accace: Contabililor le este greu să transmită cunoştinţele

Autor: Corina Mirea 23.06.2014
Gândirea foarte structurată şi logică a contabililor, dar şi limbajul de lemn folosit de aceştia îi împiedică, uneori să fie înţeleşi de clienţi, dar şi de colegii cu mai puţină expe­rien­ţă în domeniu. Motiv pentru care dezvoltarea compe­tenţelor de tip soft skills în rândul acestora este una dintre cele mai mari provocări pen­tru un director de resurse umane.
 
„De multe ori, contabilii nu îşi dezvoltă suficient partea de soft skills. Sunt persoane anali­ti­ce, care trec totul prin­tr-un filtru logic, mo­tiv pentru care ima­ginea lor este cea a unor oameni ri­gizi, care folosesc un limbaj greu de în­ţeles pentru cei care nu prestează aceas­tă ac­tivitate. La aceas­tă imagine ste­reoti­pică mai contribuie şi faptul că îşi dez­vol­tă mai greu zona emoţională, astfel că tind să lucreze mai mult individual, iar atunci când vine vorba să preia o funcţie de conducere le este greu să transmită cunoştintele mai departe şi să coordoneze o echipă“, spu­ne Ramona Ceacu, HR manager al fir­mei de consultanţă fiscală şi con­ta­bi­li­tate Accace România. Ea se ocupă de po­liticile de resurse umane ale com­pa­niei de cinci ani şi jumătate, iar din vara lui 2013 este şi acting HR manager al filialei din Ucraina.
 
În opinia sa, contabilul, fie că este in­tern sau extern, ar trebui să fie inter­fa­ţa dintre cifre şi oamenii de business, spe­cialişti care să nu se limiteze doar la cer­cetare numerică, ci care să vină cu so­luţii pentru oameni care nu „vorbesc ace­eaşi limbă“ cu a lor şi care provin din industrii total diferite.
 
„În perioada următoare ne dorim să construim o nouă generaţie de contabili care va ieşi mai mult din zona cifrelor şi care va reuşi să meargă către găsirea unor soluţii şi către un lucru în echi­pă mai bun. Un prim pas este orga­ni­zarea trainingurilor de dezvoltare per­sonală prin care să îi scoatem din zo­na de confort. La început au fost destul de reticenţi la traininguri de impro­vi­za­ţie, de prezentare sau la proiecte in­terne de marketing, dar şi-au dat seama că acestea îi ajută să înţeleagă mai bine businessul“, explică ea.