Topul producătorilor de textile şi încălţăminte

Autor: Cristina Roşca 01.07.2014

Un român cheltuie lunar pe haine şi încălţăminte 6,5 euro, de aproape două ori mai puţin decât un ungur şi de cinci ori mai puţin decât un rus. România este de altfel ţara unde populaţia alocă cea mai mică sumă de bani pentru haine şi pantofi, mai puţin şi decât în Bulgaria şi Ucraina, ţări cu salarii medii mai mici decât cele de pe piaţa locală.

În schimb, România ocupă poziţia a 14-a în topul celor mai mari exportatori de încălţăminte din lume, cu o valoare de aproape 1,2 mld. dolari în 2012, ultimul an pentru care există date disponibile. În acelaşi timp, câteva sute de companii cu zeci de mii de angajaţi lucrează pentru giganţi precum Zara, H&M, C&A şi Debenhams, hainele „made in Romania“ luând apoi drumul exportului către magazine din întreaga lume.

 
Descarcă varianta Excel a graficului
 
Mai multe grafice şi tabele din domeniul Retail&Agrobusiness