Nichita, Eco-Rom Ambalaje: În industria reciclării, lupta se dă pe piaţa PET-urilor

Autor: Cătălina Butan 25.06.2014
Preţul de vânzare al deşeului din PET a cres­cut semnificativ în ultimii zece ani, o tonă ajun­gând în prezent să coste 600 de euro, mo­tiv pentru care tot mai multe afaceri din in­dustria de reciclare se îndreaptă spre această nişă.
 
„Cele mai scumpe materiale reciclate sunt aluminiul, care este foarte greu de colec­tat, şi PET-ul. PET-ul este un material foarte va­loros, motiv pentru care piaţa PET-urilor a luat amploare, este bătaie pe PET-uri. (...) Acum este goană după PET-uri. Este o luptă in­corectă pe piaţă, nu am reuşit încă să avem reglementări şi să ne găsim fiecare locul în piaţă. Lucrurile nu sunt încă aşezate, iar când valoarea mate­ria­lului este mare, este ca în Vestul Sălba­tic, atunci era goana după aur, acum este goana după PET“, a spus la ZF Live Liliana Nichita, director adjunct al com­paniei de reciclare Eco-Rom Ambalaje.
 
Eco-Rom Ambalaje este o orga­nizaţie care în­deplineşte obligaţiile de colectare selectivă şi re­ciclare a deşe­urilor de ambalaje pe piaţa lo­cală pentru companii precum Coca-Cola, Hei­ne­ken sau Pepsi. „Eco-Rom Am­ba­la­je este o so­cietate pe acţiuni cu acţio­nari companii na­ţio­nale şi multina­ţionale producătoare de bu­nuri amba­la­te. Nu suntem orientaţi spre pro­fit, even­tualul profitul obţinut la fi­nalul anu­lui îl rein­vestim conform li­cen­ţei pe care o primim de la Mi­nisterul Mediului în aceeaşi activi­ta­te“, a spus Nichita.