NIROPA: Cum arată piaţa bursieră din România comparativ cu cea din Nigeria şi Pakistan

Autor: Adrian Cojocar 26.06.2014

Brokerii spun că vehicularea României în cercurile de la Londra nu poate să aibă decât efecte pozitive pentru bursa de la Bucureşti, care a făcut în ultimul an paşi importanţi pentru dezvoltare.

Băncile de investiţii din centrul financiar londonez încearcă să promoveze bursa din România în rândul propriilor clienţi prin includerea acesteia alături de alte pieţe „hot“ de frontieră, respectiv cele din Nigeria şi Pakistan într-un nou acronim, NIROPA.

Alăturarea celor trei pieţe este o tehnică de marketing menită să-i con­vin­gă pe investitori să includă în porto­foliile proprii acţiuni de pe aceste pieţe, care s-au remarcat în ultima perioadă prin dinamica economică pe care au înregistrat-o şi paşii pe care i-au făcut pentru accederea în categoria pieţelor emergente.

„În general împachetarea mai mul­tor pieţe într-un singur brand este folo­sitoare acestor burse. Cred că va avea un impact pozitiv şi arată că existăm pe harta investitorilor străini, lucru care nu s-a mai întâmplat până acum. Sigur că nu suntem în cea mai grozavă companie şi am fi preferat să fim asociaţi cu alte pieţe, dar având în vedere statutul nostru de piaţă de frontieră şi mărimea şi lichiditatea actuale nu puteam să facem parte din alt grup“, spune Valerian Ionescu, directorul departa­men­tului de tranzacţionare pe piaţa de capital al BCR.